Hej alla medlemmar,
först vill jag ge er ett stort TACK då ni har förståelse för situationen och inte belastar oss med onödiga frågor om varför, hur mm. Vi vill göra vårt bästa så klart så att ni ska får träna eller era barn. Men vi tar hela situationen på största allvar gällande Covid-19. RF har gått ut med att idrottsrörelsen ska försöka hålla igång så mycket som möjligt och vi håller med. Det är viktigt att vi sköter vår hälsa och att vi rör oss, även under jobbiga tider. För vissa grupper kommer vi även att erbjuda utomhusträning direkt när det blir varmare väder. Vår målsättning är att kunna erbjuda gradering med anpassade krav och starta upp träningen redan första veckan i augusti och på det sättet ta igenom förlorad träningstid.

Vi vet att allt är upp och ner just nu men som jag skrev tidigare, det är viktigare att vi hjälper samhället solidariskt och inte tänker på oss själva.
Schemat som vi kommer följa är anpassad så att alla ska kunna träna minst 1 pass i veckan på nästan alla våra ställen.
TEST
Nedan följer info om tider för respektive områden...


Lidingö

Plats: Klockargårdens Skola

Onsdagar
17:30-18:30 - Sparkis, 8-11 år
18:30-19:45 - Ungdom + vuxna, 12 år äldre

   

Södermalm

Tisdagar 
17:00-18:00 - Ungdom 1
18:15-19:15 - Ungdom 2
19:30-21:00 - Juniorer+Vuxna, 16 år äldre
Plats: Östgötagatan 17

Torsdagar
17:00-18:00 - Ungdom 1
18:15-19:15 - Ungdom 2
19:30-21:00 - Juniorer+Vuxna, 16 år äldre
Plats: Östgötagatan 17

Söndagar
15:00-16:00 - Mini-sparkis 1 + 2, 5-7 år
16:00-17:00 - Sparkis, 8-10 år
Plats: Globala Gymnasiet, Byggnad C

   

Södertäje

Plats: Majtorps Skolan

Måndagar
18:00-19:00 - Ungdom 1 + 2
19:30-20:45 - Vuxna

Onsdagar
18:00-19:00 - Ungdom 1 +2, Vuxna

Söndagar
15:00-15:45 - Mini-sparkis
16:00-16:45 - Sparkis 1
17:00-17:45 - Sparkis 2

   

Nynäshamn

Plats: Svandammsparken

Onsdagar 17.30 - 19.30    
söndagar 13.30 - 15.30

Vi kör första timmen mer inriktad på barn därefter steppar vi upp och kör på seniornivå.

Känner man att man vill köra två timmar (vuxen) så är man med första timmen också.

   

Regler att förhålla sig till

   
För att vi ska kunna hålla detta är det ytterst viktigt att vi följer de regler vi skickade ut tidigare:

1. Inga föräldrar får närvara i lokalen, varken i omklädningsrummet eller träningsytan. Lämna ditt barn och ta en promenad under tiden.

2. Om du är förkyld - STANNA HEMMA.

3. Om du varit förkyld, sjuk mm de senaste 14 dagarna - STANNA HEMMA.

4. Om någon i din familj varit förkyld, sjuk mm de senaste 14 dagarna - Personen ska varit symtomfri i 2 dagar

5. Om du varit utomlands i de mest drabbade områdena de senaste 30 dagarna - STANNA HEMMA.

6. Tvätta händer ordentligt innan träningen.

Om vi alla hjälps åt med dessa regler så kommer vi kunna bedriva någorlunda verksamhet.

Ett tips är också att ladda ner appen från SportAdmin:
https://www.sportadmin.se/medlemsapp/

I appen kan ni föranmäla er närvaro på kommande träningar.


Läs mer om RF:s rekommendationer kring Covid-19 här:
https://www.rf.se/coronavirusetochidrottsrorelsen/



Ta hand om er!



Hälsningar



Arto
Sportchef